Lucian Florea, fondatorul FRYDAY, un lanț de restaurante de tip fast-food din zona Moldovei, a făcut, anul trecut, un anunț prevestitor pentru situația în care s-au aflat românii mai multe luni după anunțarea începerii pandemiei.
Acesta a postat un mesaj pe Facebook prin care descuraja cumpărăturile excesive făcute de români, sfătuind oamenii să ”își cheltuie banii fix ca pânâ în momentul când ați auzit prima data de coronavirus„, conform food-retail.agrointel.ro.
„Veți rămâne fără bani pentru lucruri esențiale”
Lucian Florea a postat, în 2020, mesajul prevestitor pe Facebook:
„Dragi Români,
Cheltuiți-vă banii fix ca pânâ în momentul când ați auzit prima data de coronavirus. Nu vă suprastocați cu hârtie igienică, făină, mălai, zahăr și alte chestii creând astfel o destocare în supermarketuri dar care va induce o panică inutilă în rândul populației la văzul rafturilor goale.
Veți rămâne fără bani pentru lucruri esențiale care țin micile companii în viață și automat dvs si cei apropiați, odata cu falimentul acestui sector (care este unul dintre motoarele unei țări sănătoase), veți rămâne fără locuri de muncă.
Se va ajunge la un vid în piață, iar colapsul va fi unul nimicitor și chiar dacă unii se vor bucura că patronii dau faliment, efectul de bumerang va fi conștientizat de toata pătura, inclusiv cea a angajaților fix atunci cand va sosi ziua de salar dar în cont “va suna” a gol.
Atenție!!! Ulterior vor urma interviuri unde nu se vor mai putea emite pretenții de leafă europeană pe program de femei însărcinate deoarece nu prea va mai avea cine sa facă angajări!”
„Cheltuiți bani la magazinele de la colțul blocului”
Antreprenorul a continuat mesajul prin a încuraja românii să investească în micii afaceriști:
„Sfat propriu și personal:
Subconștientul nu știe de glumă, dacă ne considerăm bolnavi și slabi, așa vom ajunge. Daca tot stăm pe acasă zilele acestea, recomand cu căldura cartea “Puterea extraordinara a subconștientului tău”, chiar funcționează (testat pe subsemnatul).
Vorba lui Mandachi, circula virusul prostiei “dezlegat “ prin România de atâția amar de ani și nu ne-am mai panicat așa, deci scuza că “n-am timp” nu se mai aplică. Putem depăși perioada dificilă prin educație și bun simț.
Concluzii:
- NU dați banii aiurea pe hârtie igienică în exces, s-ar putea sa nu aveți ce sterge cu ea când rămâneți fara cash.
- Cheltuiți bani la magazinele de la colțul blocului, restaurante locale și alte locuri unde fiecare încasare înseamnă un posibil loc de muncă asigurat pentru cineva.
- Orice SUPRASTOCAJ dintr-un loc va fi un DESTOCAJ în alt loc.
PS: Plătiți pe cât posibil doar cu cardul.
Cu respect,
Lucian Florea – muncitor pe câmpul antreprenorial”
Un român aruncă 129 kilograme de mâncare în fiecare an
Problema risipei alimentare este palpabilă în România. În 2020, datele arătau că fiecare român aruncă 129 de kilograme de mâncare anual, o cifră enormă.
Cornel Hanganu, consilier în cadrul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă a României din cadrul Guvernului României, a declarat în luna noiembrie a anului trecut că această cifră trebuie să ajungă la jumătate până în 2030. Conform opiniilor sale, românii ajung să risipească atât de multă mâncare din cauza faptului că nu estimăm câtă mâncare este necesară în momentul cumpărăturilor, dar și din cauza depozitării incorecte și a neverificării termenului de valabilitate.
„12% din mâncarea cumpărată ajunge la coş, însă stăm bine, pentru că media UE este aproape dublă. Cu cât familia este mai mare, cu atât se aruncă mai multă mâncare la coş. Un fenomen îngrijorător este că avem, pe de o parte, subnutriţie şi risipă alimentară, dar pe de altă parte 15% din populaţia României este obeză, ceea ce înseamnă că educaţia alimentară are carenţe, oamenii nu se preocupă de calitatea şi de cantitatea mâncării”, a declarat Cornel Hanganu.
Adrian Oros, Ministrul Agriculturii nu a rămas impasibil în fața acestor cifre. Acesta a susținut că pentru a nu mai risipi alimentele, consumatorul trebuie educat în familie, dar și în sistemul educațional.