Când intri într-un supermarket îți propui să lași la casă o sumă modică, în timp ce supermarket-ul vrea să lași cât mai mult. La intrarea într-un magazin simțurile îți sunt atacate din toate părțile. Primul lucru pe care îl observi în mod involuntar sunt produsele proaspete, fie că vorbim despre fructe, legume sau flori. V-ați gândit vreodată cum decid supermarket-urile unde să pună articolele pe rafturi și, mai important, de ce le plasează acolo unde o fac?
În cele mai multe cazuri, rafturile magazinelor sunt un articol atât de familiar încât nici măcar nu sunt observate, în ciuda importanței sale. Indiferent de industria în care este asociată un magazin, factori precum modul în care este organizat un raft, localizarea promoțiilor și dimensiunea rafturilor pot face diferența în finalizarea cu succes a unei vânzări.
Uneori, o culoare mai strălucitoare este folosită pentru rafturile promoționale sau pentru anumite produse din magazin, precum vinurile și băuturile spirtoase. Rafturile de culoare închisă sunt un plus de modernitate în managementul magazinului.
Există două tipuri principale de rafturi pentru supermarketuri: rafturi de perete montate și rafturi metalice de mijloc de tip gondolă, care sunt montate independent în centrul magazinului. Un raft metalic de mijloc este în mod normal aranjat pe distanțe lungi pentru a da o pată de culoare în supermarketuri. Acestea sunt ușor de montat și vin în diferite stiluri, culori și dimensiuni. Două culori populare și la îndemână sunt albul și negru.
Studiile au demonstrat că rafturile metalice sunt apreciate din punct de vedere estetic, iar impactul lor vizual este unul maxim. Este cert faptul că un magazin îngrijit, cu rafturi metalice, va avea parte întotdeauna de mai mulți clienți decât unul neîngrijit. Pe de altă parte, poziția raftului este, de asemenea, un aspect major al designului magazinului, deoarece are un impact grăitor asupra deciziilor de cumpărare ale clientului.
Așa cum am specificat mai sus, la intrarea într-un supermarket îți sunt atacate toate simțurile. Unul dintre ele, este mirosul, și ce miros este mai familiar decât cel de pâine caldă proaspăt scoasă din cuptor? Gustul și aspectul produselor de panificație este la fel de important, bineînțeles, iar când acestea sunt expuse într-un mare fel, inspirând încredere, este foarte greu să nu scoți portofelul.
Tocmai din acest motiv, spațiile în care se vând astfel de produse trebuie să fie amenajate corespunzător, atât pentru a îndemna clienții să cumpere mai multe produse, dar și pentru a eficientiza depozitarea lor. Aici intră în joc rafturi panificație care ajută tocmai la crearea unei atmosfere plăcute vizual pentru client, atmosferă care să îl încurajeze să cumpere mai multe produse odată și să se reîntoarcă zi de zi.
Un spațiu care oferă un sentiment de familiaritate este mult mai atractiv decât unul impersonal, cu produsele așezate la grămadă, fără a i se acorda atenția necesară. O aranjare atentă nu numai că ajută la crearea acestui sentiment care stimulează cumpărăturile, dar felul în care sunt dispuse produsele de panificație așezate în aceste rafturi panificație îi ajută pe clienți să vadă toate opțiunile dintr-o singură privire. Iar atunci intervine pofta și curiozitatea, clienții alegând să se lase ghidați de aceste sentimente primordiale.
Pe aceste rafturi produsele nu sunt înghesuite și nici ascunse, iar clienții observă rapid întreaga ofertă. Acest lucru îi determină, de cele mai multe ori, să aleagă mai multe produse decât și-au propus inițial. Poate că aceștia au intrat în magazin doar pentru o pâine, aceeași pe care o cumpără zilnic, dar produsele fiind așezate strategic pe rafturi, aceștia vor vedea și alte tipuri de pâine sau produse de brutărie apetisante, pe care vor vrea să le încerce cât mai repede. În acest mod, cu un simplu truc de organizare, se pot spori semnificativ vânzările.
Prin urmare, comercianții ar trebui să se concentreze pe aspectul estetic pentru a asigura o experiență de cumpărături pozitivă pentru consumatori. La fel ca afacerile imobiliare, afacerea cu amănuntul este, de asemenea, condusă de locație și plasare. Acum ai toate informațiile necesare pentru a planifica aspectul magazinului și pentru a aranja optim produsele pe rafturi, cu siguranță clienții se vor declara cât se poate de mulțumiți și nu doar că vor reveni cu plăcere în magazin, dar îl vor recomanda, cu încredere și bucurie, altor potentiali clienți.