Laptele Pilos este extrem de popular în România, în special datorită prețului mai scăzut decât al altor mărci de lactate. Puțini sunt însă cei care știu că laptele găsit la Lidl este produs de o companie cunoscută.
Începând cu sfârșitul anului trecut, mărcile private ale Lidl au trecute pe etichetă atât numele producătorului cât și țara.
Așadar, Lidl, liderul pieţei locale de comerţ alimentar după cifra de afaceri, care are mărci proprii pentru 80% dintre produsele aflate pe rafturile magazinelor sale, colaborează cu FrieslandCampina, producătorul brandului Napolact, Fabrica de Lapte Braşov, producătorul brandului Olympus, şi Lacto Food, companie care a preluat recent producţia de iaurturi BioEF, pentru lactatele Pilos, marca privată a retailerului, conform informaţiilor de pe ambalajele produselor analizate de ZF.
Producătorii au fost obligați să scrie pe ambalaj atât țara de origine a produsului, cât și adresa procesatorului.
„Regulamentul (UE) 1169/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului (privind informarea consumatorului cu privire la produsele alimentare – n. red.) prevede ca pe ambalaj să fie scris ori «produs în România pentru compania X» şi adresa procesatorului ori «produs de compania Y», a explicat pentru ZF Paul Anghel, directorul general al ANPC.