Fiecare raion al supermarketurilor din România este aranjat cu grijă, iar retailerii utilizează o multitudine de strategii pentru a-i face pe clienți să cumpere mai mult într-o singură sesiune de shopping.
Multe persoane ajung să cumpere mai mult decât intenționează atunci când merg la supermarket pentru un singur produs.
Acestea sunt determinate de metode ingenioase ale magazinelor de a-i face pe clienți să cheltuiască cât mai mulți bani.
Totuși, se pune întrebarea, de ce rafturile cu fructe și legume sunt plasate la intrare.
Când intri într-un supermarket, probabil îți dorești să cheltuiești cât mai puțin posibil, dar retailerii au un obiectiv opus: să te facă să cumperi cât mai mult. Astfel începe „lupta” dintre tine și magazine.
De obicei, primele lucruri pe care le vezi sunt produsele proaspete precum fructe, legume și flori, cu culori vibrante care îți îmbunătățesc starea de spirit. Cu cât ești mai fericit și mai entuziasmat, cu atât ești mai tentat să cheltui mai mult.
Simțul olfactiv este, de asemenea, țintit
Aromele de pâine proaspăt coaptă, carne de pui friptă, fructe și legume proaspete îți stârnesc apetitul și îți fac să te simți puțin flămând.
În plus, mulți cred că primele produse văzute în magazin sunt și cele mai proaspete.
O altă tactică eficientă este plasarea articolelor mai scumpe la nivelul ochilor, pe rafturi
De asemenea, multe prețuri se termină în 99 pentru că mintea noastră tendează să ignore practic cifra 9 din dreapta și să rotunjească prețul cu aproape un leu în minus.
De exemplu, în loc să percepem o pungă de chipsuri la prețul de 3,99 lei ca și cum ar costa 4 lei, suntem mai degrabă predispuși să credem că costă 3 lei.
Chiar și simțul auditiv poate fi manipulat
Muzica cu un ritm lent poate încetini ritmul nostru și să ne facă să petrecem mai mult timp în magazin.
Aceste strategii au dovedit a fi de succes, așa că marile magazine continuă să le utilizeze cu succes.