Fructele sunt unele dintre cele mai bune laxative naturale. Pe lângă faptul că sunt delicioase și pline de vitamine, unele dintre ele, asemenea prunelor, portocalelor sau papaya sunt cel mai bun aliat al persoanelor care se confruntă cu constipația.

Acestea sunt, de obicei, fructele care conțin o mare cantitate de fibre și apă, ajutând, astfel, la tranzitul intestinal. Pot fi consumate în stare normală, sau în sucuri, salate și smoothie-uri și sunt recomandate și copiilor.

Fructe care luptă împotriva constipației

Papaya

Cunoscut pentru conținutul mare de fibre și apă, papaya are abilitatea de a ajuta în cazul digestiei. Pe lângă vitamina C și minerale precum magneziu și potasiu, papaya conține și 11 grame de carbohidrați și 1g de fibre.

Cireșele

Într-o sută de grame de cireșe se regăsesc 1,5 grame de fibre și doar 33 de calorii, ceea ce înseamnă că aceste fructe sunt perfecte pentru persoanele care au probleme cu digestia. Unele soiuri de cireșe conțin de două ori mai multă vitamina C decât portocalele sau lămâile.

Prunele

Atât prunele proaspete, cât și cele uscate, sunt idele pentru sănătatea intestinelor, fiind, de asemenea, bogate în fibre. În plus, prunele sunt bogate în vitamina B și în fosfor și potasiu.

Portocalele

Având un conținut mare de apă, portocalele sunt ideale pentru că ajută la hidratarea corpului. În plus, au un mare conținut de fibre, promovând digestia. O portocală conține mai multe fibre decât o felie de pâine. Totuși, în acest scop, portocalele trebuie consumate ca atare, nu sub formă de suc.

Fructe care conțin multe fibre

Avocado

Avocado are un conținut imens de fibre: într-o sută de grame de fruct, regăsim 6 grame de fibre. De asemenea, este bogat în grăsimi vegetale, sănătoase, promovând o digestie sănătoasă și îmbunătățind nivelul colesterolului bun.

Bananele

Aceste fructe pot fi consumate pentru a ajuta digestia atunci când sunt foarte coapte. Bananele conțin, de asemenea, fibre.

Smochinele

2 smochine conțin în jur de 1,8g de fibre și doar 45 calorii, ceea ce reprezintă o bună opțiune în cazul problemelor digestive. Ca și în cazul prunelor, smochinele uscate pot ajuta digestia doar atunci când nu au zahăr adăugat.

Kiwi

Fructele de kiwi conțin o mare cantitate de vitamina C. În plus, un kiwi conține 2 grame de fibre și în jur de 40 de calorii. Conținutul mare de antioxidanați face din kiwi unul dintre cele mai sănătoase fructe.

Merele

Merele sunt bogate în vitamine și antioxidanți, însă unele soiuri prezintă cantități mari de fibre. În plus, un măr conține aproximativ 15 calorii, fiind ideal pentru persoanele care doresc să scadă în greutate.

Perele

O pară, atunci când este consumată cu coajă, conține în jur de 3 grame de fibre, fiind benefică pentru sistemul digestiv.

Stefania Zavod Istrate
Cu experienta de peste 3 ani in presa online, Stefania Zavod Istrate a tradus si adaptat materiale din limba engleza si a realizat materiale video. In prezent, lucreaza la propriul proiect pe YouTube, un canal de continut video tip vlog si este redactor pasionat de curiozitati si trucuri pe Agromedia.

    You may also like

    Leave a reply

    Adresa ta de email nu va fi publicată.

    More in Descoperă