Ultima perioadă a schimbat total viețile oamenilor, iar cumpărăturile clasice nu mai prezintă nepărat un interes pentru persoanele care se tem de pericolul actual.
Piața agroalimentară online: volum de vânzări mult mai mare
Piețele au înregistrat un număr mult mai mic de vizitatori, motiv pentru care producătorii și-au mutat tarabele online. Tehnologia a venit ca un mare ajutor pentru oamenii de pretutindeni, în special în perioada stării de urgență, în care mulți români au ales autoizolarea.
Așadar, primirea unui paghet cu legume și fructe proaspete la ușă este noua tendință în materie de cumpărături. Această acțiune a dus la triplarea volumului de vânzări în perioada stării de urgență.
Tot mai mulți români au ajuns la concluzia că este mult mai convenabil să comande produse agroalimentare folosindu-se de rețelele de socializare. Așadar, firmele producătoare au creat noi platforme online care să îndeplinească necesitățile clienților.
Fructe și legume acasă la un click distanță
Perioada verii este cea mai ofertantă din punctul de vedere al culturilor, motiv pentru care comenzile de fructe și legume proaspete sunt în creștere în această perioadă.
Deși majoritatea comenzilor făcute cu ajutorul site-urilor de socializare vin la pachet cu un cost în plus adresat transportului, cei mai mulți clienți își doresc să susțină micii fermieri. Astfel, putem susține agricultura fără a fi nevoiți să ne deplasăm în afara orașului.
Pe majoritatea platformelor online puse la dispoziție se găsesc producători locali, mici afaceriști care încearcă din răsputeri să își țină afacerile pe linia de plutire. Inovația acestor platforme vine din faptul că fermierii nu se ocupă de vânzări, ci doar de transport.
Cele mai mari platforme de acest gen se găsesc în București și în Timișoara, dar, cei mai mulți producători nu se bazează pe un sistem de o asemenea amploare, ci livrează comenzile efectuate pe contul de Instagram sau Facebook direct cumpărătorului.