Bamele sunt plante cunoscute și cu numele de okra sau „degetele doamnelor”, cunoscute pentru proprietatea de a regla nivelul colesterolului rău și de a preveni diabetul. Planta este de origine etiopiană, este de culoare verde, cu semințe mici, pline de nutrienți și care oferă foarte repede o senzație de sațietate.

Beneficiile bamelor

Reglează nivelul glicemic

Semințele de bame au proprietăți care acționează sub forma unei insuline naturale, vegetale, scăzând nivelul ridicat al glicemiei. Specialiștii în nutriție au confirmat că efectul bamelor asupra indicelui glicemic este unul foarte benefic, fiind un bun remediu natural în prevenirea și tratarea diabetului.

Reglează nivelul colesterolului din sânge

De asemenea, bamele sunt foarte cunoscute pentru abilitatea de a preveni acumularea grăsimilor în organism, scăzând, astfel, nivelul ridicat al colesterolului rău și ajutând la prevenirea bolilor de inimă.

Cresc nivelul de energie

Semințele bamelor conțin antioxidanți și pelifenoli, susținând sistemul imunitar și luptând contra oboselii. În plus, datorită conținutului mare de fibre, bamele oferă senzația de sațietate, fiind de mare ajutor în curele de slăbire. Bamele conțin și vitamina A, o vitamină esențială pentru vedere.

Susțin sistemul osos

Bamele conțin vitamina K, o vitamină care nu doar că susține și întărește sistemul osos, ci ajută la o mai bună circulație a sângelui. Astfel, fracturile sau alte boli asociate sistemului osos precum osteoporoza pot fi prevenite.

Cum se pot găti bamele

Bamele sunt un aliment esențial pentru un preparat internațional, și anume pentru supa gumbo. Totuși, acestea pot fi folosite și în ciorbe sau în supe de legume, acționând ca un agent de îngroșare natural.

De asemenea, bamele pot fi coapte pe grătar, sau prăjite în ulei, fiind o garnitură delicioasă și sănătoasă. O altă variantă este utilizarea lor ca ingredient în salate colorate și pline de vitamine.

Tocănița de bame este o altă variantă delicioasă și foarte ușor de preparat. Această rețetă nu este diferită față de alte tocănițe, putând fi adăugate și alte legume, sos de roșii și verdeața preferată. În plus, în tocănița de bame se poate adăuga și carne, sau chiar pește, cum ar fi somonul.

Stefania Zavod Istrate
Cu experienta de peste 3 ani in presa online, Stefania Zavod Istrate a tradus si adaptat materiale din limba engleza si a realizat materiale video. In prezent, lucreaza la propriul proiect pe YouTube, un canal de continut video tip vlog si este redactor pasionat de curiozitati si trucuri pe Agromedia.

    You may also like

    Leave a reply

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    More in Agromedia