Europa s-ar putea confrunta în curând cu o adevărată criză a ouălor? Sunt probleme tot mai mari în anumite ţări cu acest produs de bază, iar unele magazine chiar au decis să raționalizeze vânzarea.

Probleme pentru clienţii Lidl din Germania care vor încerca să cumpere cantităţi mai mari din acest produs extrem de popular.

Lanţul de magazine a început să raţionalizeze ouăle. Astfel, confruntându-se cu o lipsă iminentă a acestui produs de bază, Lidl a decis să permită cumpărarea a cel mult trei cutii de ouă de persoană, relatează ziarulromanesc.at, care subliniază că Austria nu a fost deocamdată afectată de această măsură.

„Ouăle sunt limitate la trei cutii per client pentru a se asigura că toată lumea are suficient”, este mesajul cu care sunt întâmpinaţi clienţii Lidl în magazinele din Germania.

În schimb, măsuri similare au fost luate şi de alte lanţuri de magazine. Tot în Germania, magazinele Aldi au şi ele probleme cu disponibilitatea ouălor.

Deficitul de ouă a fost reclamat şi de presa din Marea Britanie. Lanțul de pub-uri Wetherspoon a avertizat clienții că „problemele temporare cu livrările de ouă” ar putea însemna o schimbare a meniului de mic dejun în unele pub-uri, anunţă o publicaţie din Manchester.

Britanicii nemulţumiţi au umplut reţelele de socializare cu imagini cu rafturile goale din magazine, acolo unde ar fi trebuit să fie vândute ouăle.

„Din cauza verii fierbinți, în prezent avem o disponibilitate scăzută în gama noastră de ouă”, se arată într-un mesaj dintr-un magazin Tesco, postat de un client pe contul său de socializare.

„Ne cerem scuze pentru orice inconvenient. În prezent, întâmpinăm probleme de aprovizionare în gama noastră de ouă proaspete”, au fost întâmpinaţi şi clienţii britanici ai magazinelor Sainsbury’s.

Problemele legate de disponibilitatea ouălor au două cauze: creșterea prețurilor și epidemia de gripă aviară, relatează presa din Marea Britanie.

Penuria de ouă și raționalizarea în Maria Britanie ar putea dura până după Crăciun, în timp ce industria avicolă se confruntă cu o spirală a costurilor și cu cel mai grav atac de gripă aviară din istorie, atrage atenția Asociația britanică a producătorilor de ouă free-range (BFREPA), citată de The Guardian.

Lidl limitează clienții la trei cutii de ouă fiecare, în timp ce Asda limitează achizițiile la două cutii per cumpărător. Tesco ia în considerare, de asemenea, raționalizarea ouălor, după ce gripa aviară a dus la penurie pe rafturile unor supermarketuri. Alte supermarketuri se aprovizionează cu ouă din străinătate, inclusiv din Italia.

BFREPA susține că penuria de ouă este, de asemenea, rezultatul faptului că retailerii nu plătesc un „preț sustenabil” fermierilor, ale căror costuri cu hrana găinilor au crescut cu cel puțin 50% de la invazia Rusiei în Ucraina, în timp ce facturile la combustibil au crescut cu 40%.

„Este foarte greu de prezis, dar cu siguranță putem vedea că penuria va dura până după Crăciun”, a declarat un purtător de cuvânt, adăugând că o treime dintre membrii săi au redus producția sau au părăsit industria pentru că nu reușesc să își acopere costurile.

Andrew Opie, directorul pentru alimente și sustenabilitate al British Retail Consortium, a declarat: „Supermarketurile își procură marea majoritate a alimentelor din Marea Britanie și știu că trebuie să plătească un preț sustenabil crescătorilor de ouă, dar sunt constrânse de cât de mult cost suplimentar pot transfera consumatorilor în timpul unei crize a costului vieții.”

Ultimul focar de gripă aviară, care durează de peste un an, a stârnit temeri privind o criză pe termen lung care se pregătește în industria avicolă și a ouălor din Marea Britanie și că păsările vor rămâne blocate în interior pentru perioade lungi de timp în fiecare an – o amenințare serioasă pentru producția de păsări crescute în aer liber.

Producătorii de ouă și păsări de curte crescute în aer liber au fost nevoiți să își aducă animalele în interior începând cu 7 noiembrie și să le țină departe de păsările sălbatice pentru a reduce răspândirea virusului extrem de contagios. Este al patrulea ordin de adăpostire de acest tip emis de guvern, după ce ordine similare au fost emise în 2017, 2020 și 2021 și au durat până la 22 de săptămâni.

Cristiana Furtuna
Cu o experienta de peste 8 ani in mass-media, Cristiana Astefanoaiei lucreaza in presa online din 2015. Din timpul facultatii a profesat la o televiziune locala din Galati, luand interviuri, realizand stiri si emisiuni, iar la Bucuresti a descoperit redactia online revistateo.ro. Ulterior a fost project manager si redactor pentru mai multe website-uri. Experienta se concretizeaza in materialele Agromedia care aduc informatii utile cititorilor.

    You may also like

    Leave a reply

    Adresa ta de email nu va fi publicată.