LIDL anunță toți clienții din România în legătură cu proveniența mărfurilor din categoria legume și fructe. Dacă și tu erai curios de unde vin, de fapt, fructele și legumele vândute pe rafurile magazinelor LIDL, reprezentanții supermarketului sunt complet transparenți cu cei care fac cumpărături la ei.
Conform declarațiilor executivul care conduce operaţiunile în România, LIDL are 9.223 de furnizori în total, dintre care 80% sunt români. Astfel, numărul producătorilor români care vând către LIDL a crescut cu 11% anul trecut faţă de 2018.
LIDL, super anunț pentru cumpărători. În vârf de sezon, 80% din cantitate e „made in Ro“
Vestea e bună atât pentru producătorii români și pentru economia țării, dar și pentru clienții LIDL, care pot cumpăra fructe și legume autohtone, de sezon.
În magazine există aproape 3.500 de articole româneşti, dintre care aproape jumătate (1.500) îşi fac loc în sortimentul permanent, spun oficialii retailerului.
Frank Wagner, executivul care conduce operaţiunile locale ale Lidl consideră că a aduce la raft produse româneşti are şi o componentă de sustenabilitate. Noi ne adaptăm la cerinţele clientului, iar un exemplu în acest sens este creşterea cantităţilor de legume şi fructe locale în magazine, cantitatea fiind cu peste 20% mai are ca în 2018
Frank Wagner a mai spus că există un trend în general, pe partea de fructe și legume proaspete. Dacă facem o comparație între piața din România și piețele vestice, viitorul este reprezentat de alimentele proaspete. Remarcăm trendul în direcția bio, care o să fie la fel de puternic sau mai puternic. De asemenea, este și tendința clienților de a analiza reputația unei companii și a remarca dacă investește în sustenabilitate.
„Pandemia a avut un impact asupra trendurilor de consum, iar cele de anul trecut au devenit și mai vizibile. Oamenii sunt dispuși să cumpere mai multe produse bio, vor să aibă la dispoziție o gamă largă de produse healthy și, totodată, să aibă acces la cât mai multe produse din România. Acesta este un trend resimțit și anul trecut, dar anul acesta a continuat să crească cererea pentru produse românești. Așadar, mai mult decât să vorbim despre o schimbare a trendurilor de consum, vorbim despre o accelerare a lor și, cum am spus, ce este foarte vizibil, shopperi nu mai sunt dispuși să intre în magazinele care nu au disponibil la raft tot ce caută ei.
Din acest punct de vedere, este extrem de important să avem un sortiment complet, Lidl fiind one stop shop, pentru că, dacă în trecut clienții au avut mai multă răbdare cu noi în situațiile în care sortimentația nu era completă, astăzi nu mai există răbdare în această privință. Ne-am pregătit foarte bine și ne-am asigurat să avem o sortimentație completă. Dacă ne uităm în comparație cu anul trecut, se vede foarte clar un interes crescut pentru segmentul de fresh, pentru fructe și legume, pentru carne. Pe lângă fresh, a crescut interesul pentru convenience și pentru bio.
În cazul alimentelor de bază, la începutul pandemiei am înregistrat creșteri importante pentru paste, orez, mălai, orez, zahăr care au dus chiar la rupturi de stoc, dar a fost contextul de așa natură. Dacă excludem această perioadă, se vede o atenție sporită pe partea de articole proaspete din toate punctele de vedere.”