Știri Agricole

A crescut, din nou, prețul grâului. Care sunt cotațiile internaționale la Bursa de cereale

A crescut, din nou, prețul grâului. Care sunt cotațiile internaționale la Bursa de cereale
A crescut, din nou, prețul grâului. Care sunt cotațiile internaționale la Bursa de cereale

După scăderea bruscă de săptămâna trecută, prețul grâului a suferit o creștere majoră după ce portul ucrainean Odesa a fost atacat cu rachete. Astfel, atacul a tras semne de întrebare legate de punerea în practică a acordului care să asigure culoare de securitate pentru transportul maritim a cerealelor ucraniene.

Prețul grâului a crescut cu 4%

Astfel, la trei zile după atac, prețul grâului la bursa de la Chicago Board a crescut cu 4%, cu 7,86 dolari per bushel. Înainte de atac, prețul grâului scăzuse cu 6%, în urma anunțului pactului legat de transportul maritim al cerealelor ucrainiene.

Grâul MATIF de la Bursa din Paris a crescut cu 6 euro pe tonă, ajungând la 331,75 euro pe tonă.

”Pentru o repornire a exporturilor ucrainene nu va fi nevoie doar de un coridor sigur de transport, ci și de porturi sigure. Rușii au creat îndoieli cu privire la siguranța porturilor imediat ce a fost semnat acordul de transport maritim. Există din nou îndoieli”, a declarat un trader european, conform Agrointel.ro.

Deși, după începerea războiului ruso-ucrainean, Ucraina a reușit să exporte cereale către țările vecine, precum România și Polonia, pe cale ferată, din cauza închiderilor porturilor maritime milioane de tone de cereale sunt depozitate în ferme.

Astfel, săptămâna trecută, oficialii din Rusia, Ucraina, ONU și Turcia au semnat un acord de redeschidere a trei porturi ucrainene la Marea Neagră pentru exportul de cereale, valabil timp de 120 de zile, permițând exportul a cinci milioane de tone de cereale pe lună.

Oprirea exporturilor de cereale ucrainiene ar putea să ducă la foamete

Ucraina era unul dintre cei mai mari exportatori de cereale din lume, iar impactul opririi exporturilor agricole ar putea fi devastator, putând să creeze foamete și migrație în masă la o scară fără precedent, avertizează ONU.

”Pe lângă incertitudinea cu privire la durata deminării, proprietarii de nave pur și simplu nu vor naviga spre Ucraina dacă cred că nava lor va fi lovită de rachete, indiferent de tariful de transport.

Ucraina are nevoie de exporturi mari pe cale maritimă pentru a-și elibera depozitele pentru noua recoltă; exporturile de cale rutieră și fluvială spre Europa de Est nu sunt suficiente”, a completat traderul, conform sursei citate.

Totuși, atacurile asupra porturilor maritime nu s-au oprit, iar Ucraina se teme că navele maritime vor fi în continuare ținte ale rușilor. Purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov a declarat că atacul portului din Odesa a vizat infrastructura militară și că nu a avut legătură cu exporturile de cereale.

La bursa din Chicago, valoarea contractelor futures la porumb a crescut cu 2%, iar cotația boabelor de soia a crescut cu 0,9%, la 13,28 dolari pe bushel.

Stefania Zavod Istrate
Cu experienta de peste 3 ani in presa online, Stefania Zavod Istrate a tradus si adaptat materiale din limba engleza si a realizat materiale video. In prezent, lucreaza la propriul proiect pe YouTube, un canal de continut video tip vlog si este redactor pasionat de curiozitati si trucuri pe Agromedia.

    You may also like

    Comments are closed.