Agromedia

De ce nu mâncăm ouă de curcă și de ce nu se găsesc în supermarket la fel ca cele de găină

În timp ce carnea de curcan este foarte populară, ouăle nu sunt consumate frecvent și nici nu se găsesc pe rafturile supemarketurilor. Deși sunt gustoase, din cauza costului de producție, acestea sunt mai scumpe.

Potrivit Modern Farmer, vânzarea ouălor de curcă nu este fezabilă din punct de vedere economic pentru fermieri. Curcile depun maximum două ouă pe săptămână. Comparativ cu găinile și rațele, care produc aproximativ un ou pe zi.

Deoarece curcile trăiesc mai mult decât găinile, le ia mai mult timp să ajungă la vârsta de ouat: aproximativ 7 luni în loc de 5. De asemenea, aceste păsări mari au nevoie de mai mult spațiu și hrană pentru a trăi într-o fermă decât rudele lor mai mici. „Curcile au un ciclu de viață mai lung, astfel încât trebuie să ajungă la aproximativ șapte luni înainte de a putea produce ouă”, a declarat Kimmon Williams de la National Turkey Federation.

Fermierii ar trebui să vândă fiecare ou de curcan cu cel puțin 3.00 dolari, ceea ce înseamnă că o duzină întreagă costă 36 de dolari, potrivit dailymail.

De asemenea, ouăle păsărilor mai mari conțin de două ori mai multe calorii, grăsime și de trei ori mai mult colesterol decât cele provenite de la găini.

Câțiva profesioniști din domeniul bucătăriei au declarat că „ouăle de curcan sunt mai bune pentru sosuri, deoarece gălbenușurile lor sunt mai cremoase și mai bogate”.

Astăzi, ouăle de curcan sunt o raritate, căutate în principal de pasionații de gastronomie.

Cristiana Furtuna
Cu o experienta de peste 8 ani in mass-media, Cristiana Astefanoaiei lucreaza in presa online din 2015. Din timpul facultatii a profesat la o televiziune locala din Galati, luand interviuri, realizand stiri si emisiuni, iar la Bucuresti a descoperit redactia online revistateo.ro. Ulterior a fost project manager si redactor pentru mai multe website-uri. Experienta se concretizeaza in materialele Agromedia care aduc informatii utile cititorilor.

    You may also like

    Comments are closed.

    More in Agromedia